"Rozbierz mnie słowo w słowo, a zobaczysz ile noszę milczenia" - M. Brucki
Tutaj ja, moja myśl i mój światopogląd. Mój kąt, w końcu tylko mój, bo nie nasz. Jeśli w takim świecie da się być jeszcze 'sobą', to właśnie tutaj znalazłeś- mnie, w oryginale.
Zapraszam

piątek, 23 grudnia 2016

Myślę, więc jestem - Kartezjusz | klasyk

Zaczynać trzeba prosto, klasycznie.
Słowa Kartezjusza oklepane na całym świecie wydają się banalne i mało oryginalne. Dla mnie - wystarczająco lapidarne.
Słowa, które powinny być mottem życiowym dla coraz bardziej głupiejącego społeczeństwa. Zdania,a raczej ścisłe sentencje nie są przemienne jak dodawanie czy mnożenie. Zatem "Jestem, więc myślę" wcale nie zadziała tak samo jak "Myślę, więc jestem". Nie wystarczy się urodzić i być, by myśleć godnie człowieka. Tutaj już należy się wysilić. Mogę jednak uspokoić i zapewnić że myślenie wcale nie boli wbrew przekonaniu wielu młodocianych uczniów. Człowiek został wywyższony nad inne istoty, został obdarzony rozumem i dumnie nazwany 'homo sapiens'. Nie wykorzystując więc tych darów sprowadzamy swoje życie do poziomu rośliny, do wegetacji.
Ludzie zapominają jak wysoko zostali postawieni, zapominają że do tej wegetacji trzeba dorzucić siebie i swój pomysł.

Ja więc jestem. Jestem tu. Piszę. Wiem, że myślę. Myślę, że wiem. Jeszcze nie wiem kim jestem, ale właśnie nad tym myślę. Ale skoro myślę to już jestem.

Jestem Natalia. Do tej pory nierozszyfrowana zagadka. Mieszanka wybuchowa skrajnych emocji i cech.
Intelektualistka. Perfekcjonistka kierująca się minimalizmem. Indywidualistka. Zbyt wielka optymistka.Jednocześnie wykazująca cechy neurotyka. Ekstrawertyczka. Asertywna, uparta jak osioł, impulsywna, broniąca swoich racji jak Polak ojczyzny. Zakochana w jakże szeroko pojętej nauce. Bardzo nieskromna..

Zbyt duża dawka informacji, byłaby ciężkostrawna . Poprzestanę na tym i pozwolę pomyśleć nad tym każdemu samodzielnie.

Nie wiedząca w jakim celu to wszystko - Natalia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz